יום שני , דצמבר 18 2017
בית » חדשנות » בוגרי המחזור הראשון של Inno-Negev יוצאים לעולם: הסיפור של מתודיקס

בוגרי המחזור הראשון של Inno-Negev יוצאים לעולם: הסיפור של מתודיקס

מאת: מערכת הבלוג

Inno-Negev, המאיץ של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מספק לסטארטאפים וליזמים בתחום ההייטק תמיכה ייחודית וכלים חשובים הדרושים להם לפיתוח המיזם שלהם ולממש אותו מרעיון לחברה מצליחה. במחזור הראשון שהסתיים לפני כחודש לקחו חלק 11 צוותים, מתוכם שניים זכו להשקעה וצוותים נוספים הגיעו ל-POC. בימים אלו התפרסם קול קורא לגיוס מיזמים מתאימים למחזור השני של המאיץ המקודמים על ידי סטודנטים ובוגרים של האוניברסיטה (עד 5 שנים ממועד סיום התואר). אופיר קורקוס, מייסד שותף של הסטארטאפ מתודיקס שהשתתף המחזור הראשון של Inno-Negev מתארח בפוסט ומספר על המיזם שלו.

innonegev

״אתם לא מאמינים לאיזה תחום קשה אתם נכנסים״. כל פגישה עם בכיר או בכירה מתעשיית האדטק (Education Technology), מתחילה ומסתיימת עם המשפט הזה. אבל, לדעתי, קשה להקים סטרטאפ ולהצליח בכל תחום, גם בסייבר. מה שחשוב, זה, איפה נמצא הלב שלך, מה התשוקה שלך ובשביל מה תהיה מוכן לוותר על הכל, רק בשביל אותו סיכוי קטנטן שדווקא החברה שלך, הרעיון שלך, יעשו את זה, ובענק. לאחר כחודשיים של עבודה על מתודיקס הבנתי שאין הרבה הזדמנויות כאלה בחיים, והחלטתי שאני הולך על כל הקופה – התפטרתי מאינטל, הקפאתי את התואר השני ובעיקר וויתרתי על החיים הנוחים, על משכורת טובה ושעות נוחות בשביל עבודה סביב השעון, בלי משכורת, עם 100% של אי-וודאות, אבל חדור מטרה להצליח ולשנות את הדרך שבה לומדים מתמטיקה.

ההתחלה >>

הכל התחיל במהלך לימודינו לתואר ראשון במחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. כמו הרבה סטודנטים עשינו קצת כסף משיעורים פרטיים, כולל בפרויקט נחשון של פר״ח. שמנו לב, שהדבר שעזר הכי הרבה לתלמידים היה פשוט שנסתכל איך הם פותרים את השאלות ונראה להם איפה הם טעו. וכך יוצא שלמרות שהמשפט הכי זכור לכולנו משיעורי המתמטיקה הוא ״הדרך היא שחשובה ולא התוצאה הסופית״, למורים אין זמן לבדוק את הדרך, לכל תלמיד, כל הזמן. מנגד, האמצעים האלקטרונים הקיימים כיום בודקים רק את התשובה הסופית. מכיוון שתפקיד המורים הוא ללמד, הבנו שצריך להמציא מנוע בדיקה, כזה שהתלמיד ירשום בו את כל דרך הפתרון, ויקבל מידית ובאופן אוטומטי בדיקה ומשוב לכל שלב בדרך הפתרון שלו. המערכת שפיתחנו מבוססת על אלגוריתם שבאופן אוטומטי בודק כל שלב בדרך הפתרון של התלמיד, גם אם השאלה לא נמצאת במאגר שלנו, כאשר כל פתרון שנכון מתמטית מתקבל. בכך מתודיקס ממפה את יכולות התלמיד ומתאימה לתלמיד את השאלות הבאות שיפגוש במערכת.

לפי גישת ה-lean startup המקובלת היום בעולם הסטרטאפים, יצאנו די מהר לבדוק את המערכת בבתי ספר. מההתחלה שמנו דגש שלפחות פעם בחודש ננסה את המערכת עם כיתה, נקבל פידבק, נסיק מסקנות ונחזור ליישם אותן. בכל פיילוט עם כיתה אנחנו מבינים מחדש למה אנחנו עושים את זה – המבטים של התלמידים והמוטיבציה שלהם ברגע שהם מקבלים את המשוב המידי והאוטומטי מדהימים אותנו כל פעם מחדש. וכך באמת התקדמנו שלב אחר שלב, כאשר אחת לחודש הוצאנו גרסה חדשה, טובה יותר, מותאמת יותר לקהל היעד ובעיקר ידידותית יותר. עם כל חודש שעבר הרגשנו שאנחנו על הגל, כאשר השיא הגיע ביום הדמו-דיי של האקסלרטור MindCET, בו הצגנו ראשונים וזכינו לשאלה מיוסי ורדי, אבי ה-StartUp Nation. כשבועיים לאחר מכן, טסנו מטעם משלחת של MindCET לפגוש משקיעים ואנשי חינוך בניו-יורק.

mathodix1

מגלים את אמריקה >>

כמו שקורה הרבה פעמים, המפגש עם השוק האמריקאי היה לא פשוט. במהלך הביקור בארה״ב הבנו שיש בעיה. חקרנו את השוק האמריקאי, בדקנו לעומק את המתחרים שלנו, הרצנו אלגוריתם ראשוני שכבר עובד ובעיקר הגענו עם המון מרץ, תשוקה וחזון. אבל משהו קטן היה חסר – משתמשים! הבנו שללא כמות נכבדת של משתמשים יהיה קשה ליצור שיתוף פעולה עם גורמים וחברות בינ״ל. עם חזרתנו ארצה, בסוף חודש מרץ, הגדרנו מטרה ברורה – 1500 משתמשים חדשים עד סוף שנת הלימודים. מבט מהיר בלוח החופשות של בתי ספר בשליש האחרון של השנה מראה שזה לא השאיר לנו הרבה זמן – אבל מבחינתנו זה היעד ונעשה מה שצריך כדי לעמוד בו!

קודם כל הבנו שמה שיש לנו בידיים הוא לא אלגוריתם, לא מערכת ולא אתר – זה מוצר! כזה שתלמידים ומורים אמורים לאהוב, להשתמש ובעיקר להפיק ממנו ערך. כלומר, חסרים למוצר כמה פיצ׳רים שיהפכו אותו לחבילה שלמה, לחוויית למידה אמיתית עבור התלמידים והמורים. לכן הוספנו, לדוגמא, הדרכה אוטומטית עבור תלמידים חדשים שנרשמים למתודיקס, שמסבירה שלב אחרי שלב איך משתמשים במתודיקס, מהי צורת העבודה המצופה מהתלמידים ומה הערך שהוא או היא יקבלו בתרגול מתמטיקה בעזרת מתודיקס. בנוסף, פיתחנו ממשק למורה, בו יש פילוחים שונים של התלמידים ויכולותיהם. זו הפעם הראשונה שהמורים מקבלים באופן כה מפורט ומדויק דו״ח הסוקר את הטעויות של תלמידיהם, מה היכולות שכל תלמיד מתקשה בהן, אילו שאלות היו קשות יותר ואילו פחות. כל זאת באופן מידי ובהתבסס על כל דרך הפתרון של התלמידים!

גישה הזו אכן נושאת פרי ובימים אלו נרקמים שיתופי פעולה עם מספר גופים ועיריות בארץ. כאשר, השבוע, קיבלנו את מענק תנופה מהמדינה, שניתן לטכנולוגיות פורצות דרך! חדשות והפתעות נוספות יתפרסמו בקרוב…:)

Metodix-pic1

קצת עלינו (ותודות) >>

הדבר הכי חשוב בסטארט-אפ, הרבה לפני טכנולוגיה, מודל עסקי ולקוחות, הוא הצוות. את דנגור (דן גורארי) הכרתי לפני יותר מעשור, במהלך שירותנו כלוחמים באותו צוות ביחידת החילוץ של חיל האוויר, 669. תקופה שבה עברנו אתגרים גדולים יחד, פיזיים ומנטליים. מאוחר יותר, בתקופת הלימודים לתואר ראשון בהנדסת חשמל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, היינו גם שותפים לדירה. בסיום התואר, עברתי ללמוד תואר שני במתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. לחברות הוותיקה יש השפעה מהותית על העבודה היומיומית שלנו יחד ואין ספק שזה עוזר לצלוח אתגר אחרי אתגר (ולא חסרים כאלה).

אסיים בתודות. תודה ענקית לסביבתנו הקרובה, ובעיקר להורים המדהימים שלנו שמרגע תחילת המיזם תומכים בנו ללא הפסקה, עוזרים ובעיקר מאמינים. אמשיך במנטורים שכל מחמאה תקטין ממה שהם נתנו לנו – יובל לשם, ליאור שלו ושחר רז. בנוסף אליהם, דחפו, עזרו ונתנו עצה בזמן – הצוותים של MindCET, תמר ואבי, של InnoNegev, יוסי וכפיר, ושל Siftech, עודד. וכמובן, תודה ענקית לכל האנשים, הקרובים והרחוקים, שעוקבים, עושים לייק, מגיבים וזורקים מילה טובה.

קחו חלק במהפכה היכנסו לאתר!  

Inno-Negev First Cycle Demo Day

יזמים בתחילת הדרך? סטודנטים ובוגרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בעלי מיזם טכנולוגי הכולל צוות מבטיח שהחל בקידום פיתוח טכנולוגי וזקוק לסיוע, להכוונה, ליצירת קשרים ולתמיכה עסקית, מוזמנים לגלוש לאתר המאיץ Inno-Negev ולהגיש מועמדות למחזור השניהיכנסו לאתר המאיץ

אודות מערכת הבלוג

מערכת הבלוג
ibgu.ac.il הינו בלוג חדשנות, מדע וטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.